سرخط خبرها

خداداد عزیزی: به خاطر سربازی دو روز در زندان بودم! | مدیران فوتبال رانتی و رابطه‌ای هستند

  • کد خبر: ۱۷۱۲۰۰
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
خداداد عزیزی: به خاطر سربازی دو روز در زندان بودم! | مدیران فوتبال رانتی و رابطه‌ای هستند
پیشکسوت فوتبال مشهد و ایران که این روز‌ها با انتشار کتاب زندگینامه اش، بخش‌هایی از تاریخ فوتبال را که کمتر به آن پرداخته شده بود را دوباره بازگو کرده، حالا مدیران فوتبالی را مدیران رانتی و رابطه‌ای خطاب کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، خداداد عزیزی درباره انتشار کتاب زندگی نامه اش اظهار کرد: خیلی افراد آمده بودند تا بتوانند درباره زندگی نامه من کتاب بنویسند و یا فیلم و سریال درست کنند، اما خب به دلایلی هیچ کدام از آن‌ها اتفاق نیفتاد تا اینکه قرعه به نام جواد رستم زاده از خبرنگاران مشهدی افتاد که خیلی به او اعتماد دارم.

وی ادامه داد: این کتاب بهتر از آن چیزی که فکر می‌کردم درآمد و از نویسنده اش قدردانی می‌کنم. او زمان زیادی را برای نگارش این کتاب به خرج داد و انصافا هم قلمش خیلی روان و خواندنی است. این کتاب واقعیت زندگی من است و امیدوارم از این دست اتفاقات فرهنگی که اتفاقا علاقه‌مندان خاص خودش را دارد، در بین ورزشکاران و هنرمندان بیشتر بیفتد. خیلی‌ها از من می‌پرسند چرا من دیر به تیم ملی دعوت شدم یا چرا زود تیم ملی را ترک کردم؟ جواب همه این سوال‌ها در این کتاب که عنوانش "تو خداداد عزیزی هستی" می‌باشد، آمده است.

ملی پوش پیشکسوت فوتبال ایران درباره تاثیر چاپ این دست از کتاب‌ها نیز گفت: ببینید مردم ما در ایران کلا دوست دارند درباره زوایای مختلف زندگی چهر‌های مطرح ورزشی و هنری اطلاعات داشته باشند، از سوی دیگر چاپ این کتاب‌ها باعث می‌شود تا در بازه‌ای از زندگی چهره‌ها مروری بر تاریخ و اتفاقات مختلف داشته باشیم، که این موضوعات می‌تواند برای هر فردی جذاب باشد.

عزیزی درباره سختی‌های چاپ کتاب نیز اظهار کرد: خب من که این سختی‌ها را خیلی ندیدم و بیشتر آن را نویسنده کتاب لمس کرده است. در همین کتاب زندگینامه من، خب برخی از وقایع را نمی‌شد شرح و بسط بیشتری داد و آن هم احتمالاً به خاطر مجوز‌هایی است که کتاب باید می‌گرفته تا منتشر شود که البته زیاد هم نبود! مثلاً اتفاقاتی که برای سربازی من افتاد خیلی بیشتر از آن چیزی بود که در کتاب منعکس شده است. من آن زمان، دو روز زندانی بودم، چون دوست نداشتم در یک تیم نظامی بازی کنم و دوست داشتم در ابومسلم و تیم شهرم باشم. حتما آن ارگان نظامی مخالف بوده چنین چیزی در کتاب مطرح شود!

وی ادامه داد: البته بستگی دارد که یادآوری برخی اتفاقات تاریخی چقدر می‌تواند تاثیر گذار باشد. مثلا درباره کتاب زندگینامه خودم باید این را بگویم، این کتاب اگر آن قدر چاپ شود که یک نسخه از آن در هر خانه‌ای باشد، باز هم فرقی به حال فوتبال ما نمی‌کند، چون دنیای مدیریت در فوتبال ما و کلاً دنیای فوتبال، دنیایی مافیایی است و افراد با رانت و رابطه روی کرسی‌های ورزشی می‌نشینند نه بر اساس شایستگی!

خداداد عزیزی افزود: در فوتبال ایران هیچ فردی به فرد دیگری و حتی به مقام بالاتری جوابگو هم نیست. البته در این بین ما هم بواسطه حضور در دنیای ورزش از پشت پرده خیلی مسائل باخبریم و شفاف‌سازی می‌کنیم، برخی افراد هم حتماً از این انتقاد‌ها و شفاف سازی‌ها دلخور می‌شوند و گله هم می‌کنند و برای حذف منتقد، تلاش می‌کنند. اما در نهایت اتفاقی که بخواهد برای فوتبال راهگشا باشد، نمی‌افتد، چون مدیران به هیچ مقام و نهادی جوابگو نیستند و مافیای فوتبال قوی‌تر از هر چیزی است که بخواهد مقابل آن بایستد!
پیشکسوت فوتبال مشهد و ایران افزود: به هرحال کتاب همیشه مخاطب دارد، اما تعداد کسانی که مطالعه می‌کنند، کم است. اگر قرار است خواننده بیشتر شود سلبریتی‌ها می‌توانند کمک کنند حالا چه در جهت چاپ زندگی نامه‌هایشان همکاری کنند و یا در جهت معرفی و تبلیغ هر کتابی که می‌دانند خواندنش، خوب و مفید است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->